El sector de l’automòbil


General Motors (GM) i Chrysler ja disposen dels primers 8.000 milions de dòlars d’ajut públic per mantenir-se surant i evitar un col·lapse que agreujaria encara més la crisi econòmica que pateix els EEUU(...)
La Casa Blanca es va veure obligada el passat 19 de desembre a sortir al rescat del sector.
S. Pozzi, Chrysler y GM reciben 6.776 millones de ayuda pública, El País, 4-01-09.

El nostre país tampoc ha tingut un paper destacat en les tecnologies lligades al cotxe elèctric. Gairebé tota la recerca sobre vehicles de tracció elèctrica –inclosos els híbrids de dos motors- l’han desenvolupat les grans marques en col·laboració amb especialistes en motorització elèctrica.(...)
Hi ha consens que si Espanya desitja mantenir-se com un gran productor de cotxes haurà d’apostar per la popularització del nou vehicle; amb generosos ajuts a la comercialització i l’immediat desplegament de xarxes de recàrrega. Els elèctrics encara són cars i resultarien difícils de vendre i no se’ls subvenciona.(...) “fins que no es comencin a  produir en grans sèries i s’abarateixin, l’única forma de vendre’ls és amb ajuts públics”.
Fernando Barciela, El coche eléctrico ya está aquí, El País 14-06-2009.


Massa importants?
Els problemes de Japan Airlines, Toyota o Sony (...) són diferents. Però els experts asseguren que hi ha  punts en comú. Apunten als perills d'expansió global, l'impacte de dues dècades de recessió econòmica en el seu país i una mentalitat arrogant de considerar-se massa important com per fracassar. (...)
Isidre Ambrós, La arrogancia hace tambalear a las grandes empresas japonesas, La Vanguardia  1-03-2010.


 Tmes relacionats: Suport al sector de l'automòbil, D'automòbils, Automobilístiques