Socials, ambientals i ara sostenibles

Estem assistint a una evolució cap a un enfocament que implica un avenç significatiu en aquest àmbit de la gestió empresarial: les empreses, a més d’abordar els impactes socials i ambientals de les seves activitats, també estan portant a terme actuacions per contribuir amb els propis productes i serveis a crear societats més sostenibles, de manera que aquests productes i serveis, desenvolupats sota el concepte d’innovació responsable o sostenible, generin beneficis econòmics, socials o mediambientals.
S’està començant a evolucionar de manera natural des d’un marc enfocat principalment a la gestió dels impactes socials i ambientals propis, cap a un altre que, a més, té com a objectiu oferir més beneficis socials i ambientals a la societat en conjunt a través de les activitats, productes i serveis que ofereix.
(...) el canvi cap a l’enfocament de sostenibilitat no és un canvi merament terminològic, va molt més allà. La innovació responsable o sostenible es converteix d’aquesta manera en un element clau per desenvolupar productes i serveis que millorin l’entorn i la qualitat de vida de les persones, i contribuir, per tant, a un futur i una societat més sostenibles.
José Manuel Sedes, Societats més sostenibles, La Vanguardia 22-05-2011.